Напередодні Всесвітнього дня Землі, Українська пакувально-екологічна коаліції (УКРПЕК) провела в деяких школах Київщини заняття в межах освітньої кампанії пілотного проєкту «ЕкоГромада», на яких учні знайомилися з практикою роздільного збирання відходів.
Йдеться про європейську модель поводження з відходами на засадах Розширеної відповідальності виробника (РВВ), завдяки якій значна частина побутових відходів, зокрема використаних пакувальних матеріалів, не потрапляє на звалище, а повертається у вигляді вторинної сировини до економіки країни.

Роздільне збирання відходів в рамках проєкту «ЕкоГромада» здійснюється на території Вишгородської, Бучанської, Ірпінської, Гостомельської та Коцюбинської територіальних громад Київщини, а якісна освітня програма у значній мірі сприяє його ефективності.
Молодь схильна швидше підхоплювати прогресивні практики, а світовий досвід доводить, що діти мають здібності поширювати навички з відповідального поводження відходами у своїх родинах і здійснювати позитивний вплив на дорослих.

PepsiCo Україна разом з іншими компаніями здійснює пілотний проєкт УКРПЕК «ЕкоГромада» вже понад 7 років. У 2017 році рамках проєкту було запроваджено роздільне збирання побутових відходів у Вишгороді з метою перевірити на практиці можливість впровадження найкращих європейських практик управління відходами в Україні. Зокрема, йшлося про те, щоб відпрацювати механізми взаємодії між усіма учасниками моделі Розширеної відповідальності виробника, визначити необхідний рівень фінансування, проаналізувати ефективність комунікації з населенням і дослідити морфологічний склад побутових відходів тощо.
Обрані підходи та методики довели свою ефективність і минулого року ініціатива була поширена ще й на Бучанську, Ірпінську, Гостомельську та Коцюбинську територіальні громади Київської області. Зараз інфраструктурою роздільного збирання відходів охоплено понад 200 тис. мешканців цих громад. До роздільного збирання долучається все більше і більше людей, про що свідчать темпи росту збирання упаковки – з 67т у січні до 102т у грудні 2024 року.
У межах проєкту встановлено понад тисячу контейнерів об’ємом 2,5 м3 кожен. Зелені контейнери призначені для скляної упаковки, а жовті для іншої: полімерної, паперової, металевої. На сортувальній станції в місті Буча зібрані відходи упаковки досортовуються на 13 фракцій (склобій, три види макулатури, алюміній, жерсть, ПЕТ-пляшки, змішана плівка, тара від миючих засобів, пінопласт тощо) і постачаються переробним підприємствам.
Протягом 2024 року було зібрано понад тисячу тон відходів упаковки, які спрямовано на переробку. Це означає, що зібрані відходи упаковки у вигляді вторинної сировини повернуться до економіки України та заощадять природні ресурси планети.
«Пілотний проєкт «ЕкоГромада» демонструє, що європейські підходи до управління відходами упаковки, й передусім принцип РВВ, можуть ефективно працювати в Україні, змінюючи екологічну культуру суспільства. На прикладі конкретних громад Київщини УКРПЕК реалізувала цілісну модель, яка невдовзі може стати основою для загальнодержавної системи управління відходами упаковки», - наголошує голова виконавчого комітету Української Пакувально-Екологічної Коаліції Володимир Слабий.
Про PepsiCo в Україні
PepsiСo — один із лідерів українського ринку харчових продуктів та напоїв. В Україні компанія має три підприємства: два виробничі комплекси в Миколаївській області з виробництва снеків та напоїв, та молокопереробний завод у Київській області, де зараз виробляється дитяче харчування, молочна продукція та соки.
Компанія посідає провідні позиції на ринку соків і сокової продукції з брендами «Сандора» та «Садочок». До портфеля компанії входять газовані напої Pepsi, 7UP, Mirinda, холодний чай Lipton Ice Tea. На ринку снеків компанія представлена брендами Lay’s, Cheetos, Doritos, ХрумTeam. PepsiСo в Україні також займає впевнені позиції на ринку молочної продукції з торговими марками «Чудо», «Слов’яночка», «Марійка» та дитячого харчування «Агуня».
Додаткова інформація про компанію PepsiСo в Україні — на сайті www.pepsico.ua.