1. Головна
  2. Про компанію
    1. Історія PepsiCo
    2. PepsiCo в Україні
    3. Місія та бачення компанії
    4. Цінності та філософія
    5. Наші лідери
    6. Кодекс поведінки
    7. Телефон довіри
    8. Контакти
  3. Відповідально до мети
    1. Продукти
    2. Планета
    3. Люди
  4. Бренди
    1. Напої
    2. Соки
    3. Молочна продукція
    4. Снеки
    5. Дитяче харчування
  5. Медіа
    1. Новини
    2. Контакти для ЗМІ
  6. Кар'єра
    1. Чому варто працювати у PepsiCo
    2. Вакансії
  7. Закупівлі
    1. Прямі закупівлі
    2. Непрямі закупівлі
Search PepsiCo
Media_2.png
Поділитися:
Ще |

Головна » Медіа » Новини

Індра Нуйі: «Залиш корону в гаражі»: Чому я навчилася протягом десяти років на посаді CEO PepsiCo»

02.11.2017

indra.jpg

Переклад з англійської.
Джерело: www.linkedin.com

Я очолила компанію PepsiCo в 2006 році, і я відчуваю себе обраною і, в той же час, смиренною завдяки ролі, яку мені випала можливість зіграти. За ці роки я зіштовхнулася з безліччю проблем – як і всі ми – але, натхненна моєю родиною, друзями, колегами та іншими джерелами мудрості, я багато чому навчилася за цей час.

Неможливо перелічити всі уроки, які я отримала з досвіду управління компанією. Та для себе я визначила сім найважливіших уроків щодо керівництва компаніями зі списку «Fortune 50» в XXI столітті. Ці уроки не тільки для виконавчих директорів великих компаній, які розпочинають свою роботу. Якщо ви щойно закінчили коледж і шукаєте поради щодо кар'єри або просто вчитеся життя і шукаєте натхнення, сподіваюся, для вас ці уроки також можуть бути корисними.


1) Кожній людині потрібне бачення

Як написано в Книзі притч Соломонових: «Без одкровення з висоти народ неприборканий». Те ж саме можна сказати про будь-яку установу.

Коли я стала СЕО, у мене не було наміру повністю змінювати напрямок діяльності компанії. Але я також вважала, що нам потрібно привнести новий сенс в роботу, яку ми робили кожен день. Тож ми назвали його «Відповідально до мети».

Я знала, що якщо ми хочемо продовжувати досягати успіху в XXI столітті, нам потрібно адаптувати наш бізнес до мінливих уподобань споживачів і запропонувати їм здоровіші варіанти продуктів харчування та напоїв. Якщо ми хочемо знизити наші витрати на електроенергію та упаковку, а також отримати ліцензію на роботу в країнах з дефіцитом води, нам потрібно бути екологічно стабільнішими. Якщо ми хочемо продовжувати наймати на роботу та утримувати таланти світового рівня, нам потрібно відповідати очікуванням нового покоління співробітників.

Це була філософія пов'язана з великою ідеєю, що є основою мого світогляду - ідеєю про те, що компанії не існують у вакуумі. Ми повинні відповідати на потреби навколишнього світу. «Відповідально до мети» - наш спосіб досягнути цього.

Отже, це урок номер один: знайдіть бачення, яке не тільки відображає напрямок компанії, але і спонукатиме людей, надихатиме їх на те, щоб зробити це бачення реальністю.


2) Добре подумайте про час

Деякий час назад журнал «The New Yorker» опублікував чудову карикатуру. У підписі до неї було написано: «Так, планета зруйнована. Але за один прекрасний момент ми створили велику цінність для акціонерів». Це не тільки розсмішило мене, але і змусило замислитися над тим, наскільки важливо досягти гармонії між короткостроковими та довгостроковими інтересами. Отже, мій другий урок - добре подумайте про свої часові рамки.

Застосовуючи принцип «Відповідально до мети», ми зосереджувалися не лише на короткострокових, але й на довгострокових інтересах. Коли ви зосереджуєтесь тільки на рівні доходу, ви отримуєте дохід, що не є стабільним, яким би високим він не був в короткостроковій перспективі.У компанії PepsiCo ми прийняли іншу стратегію, що, як ми вважаємо, допомагає досягти гармонії рівня і тривалості доходу. В результаті ми досягли непоганого доходу, що постійно і стабільно зростає протягом тривалого періоду часу.


3) Переконайтеся, що культурні зміни приживаються

Суттю мого третього уроку є важливість переконання. Відразу після того, як я оголосила про впровадження принципу «Відповідально до мети», я відвідала команду Frito в місті Плано, штат Техас. Це були мої перші новобранці. Я поділилася з ними та з іншим працівникам компанії необхідною інформацією щоб переконати решту компанії слідувати стратегії «Відповідально до мети».

Та не кожна зустріч увінчувалася успіхом. Я, фактично, зіткнулася з величезним опором. Критики радили мені забути про всі ці зміни в продуктовому портфоліо і просто зосередитися на продажі більшої кількості чипсів та напоїв. Було важко чути це від них. Та разом із критиками з'явилася і спільнота прихильників.

Тому ми продовжували наполегливо працювати і об'єдналися з іншими компаніями галузі, щоб створити Фонд підтримки здорової ваги. Разом ми прибрали 6,4 трильйона калорій з наших продуктів харчування та напоїв, перевищивши нашу ціль більш ніж на 400% на три роки швидше, аніж планували спочатку.

На сьогоднішній день принцип «Відповідально до мети» міцно укорінився в нашій культурі, але цього ніколи б не сталося без спільноти прихильників. Важливо не просто мати чітке повідомлення, але і значну кількість прихильників, які зможуть допомогти вам донести його.


4) Слухайте уважно

Мій четвертий урок - це, мабуть, найважливіша частина переконання: вміння слухати. Завжди є люди з альтернативними ідеями чи, іншими словами, – ідеями, про які ми не хочемо чути. Але я зрозуміла, що готовність завжди вислухати людину робить мене не тільки кращим СЕО, але й кращою людиною.

Ми отримуємо відгуки від наших споживачів і співробітників компанії PepsiCo, але також зрозуміла, що деякі з найбільш вдалих порад були отримані тоді, коли я їх зовсім не чекала.

Одного разу я брала уроки бальних танців. Викладачу важко давалося моє навчання. «Чому?» - запитала я. Він відповів: «Тому що ти прагнеш вести, коли треба слідувати». Далі він додав: «Якщо б ви спершу навчилися слідувати, то стали б кращим лідером. І це зробило б вас кращою танцівницею». Який мудрий урок.

Ось чому в нас є два вуха і один рот. Ми повинні більше слухати, ніж говорити. Ми повинні керувати як СЕО. Та ми також повинні вміти слідувати, якщо це необхідно. Ми повинні прислухатися до мудрих порад навколо нас.


5) Навчатися все життя

Мій п'ятий урок - ніколи не переставати навчатися. Я стараюся вчитися все своє життя. Це особливо важливо, враховуючи час, в якому ми живемо. Аналіз даних, автоматизація та інші нові тенденції та технології змінюють нашу галузь і наш світ.

Якщо ми серйозно ставимося до всіх цих змін, нам потрібно постійно займатися самоосвітою. Ось чому я недавно пройшла курси з Big Data. Та для того, щоб бути СЕО сьогодні, потрібне щось більше, аніж просто курси. Необхідно вийти з наших офісів і краще зрозуміти суть речей.

Куди б я не поїхала, я спілкуюся зі стількома людьми, скількома можу, щоб отримати повну картину нашого бізнесу. Я розмовляю з клієнтами, торговельним персоналом і всіма нашими співробітниками. Я розмовляю з обраними посадовими особами та громадськими лідерами. Я фотографую, як наші продукти виглядають на полицях. Я також відвідую галузеві конференції, щоб залишатися в курсі більших тенденцій, які змінюють та визначають нашу галузь на найближчі роки.

Я постійно намагаюсь отримувати всю максимально можливу інформацію з якомога більшої кількості джерел. Я не можу дозволити собі зупинитися. Ніхто з нас не може. СЕО слід вчитися все своє життя, як і всім нашим співробітникам.


6) Люди - це все

Все сказане вище підводить мене до мого шостого уроку, який полягає в тому, що люди – це все. Успіх організації зазвичай зводиться до одного: команди.

В минулому, якщо ви хотіли отримати талановитого співробітника, все зводилося до роботи. Зараз ми виходимо за рамки цього принципу. Необхідно звертатися не тільки до розуму ваших працівників, але і до їхніх сердець. Коли Стів Рейнемунд був СЕО компанії PepsiCo, він чудово це розумів. І тому відправляв рукописні листи співробітникам з вдячністю за добре виконану роботу.

Коли я стала виконавчим директором, я спробувала зробити те ж саме. Та мій погляд на це повністю змінився в 2007 році, коли я відправилася в Індію, щоб вперше відпочити у матері після свого призначення на посаду виконавчого директора. У її домі завжди гостювали члени сім'ї та друзі. Вони приходили до моєї матері і говорили: «Вітаю» або «Ти виконала таку ​​хорошу роботу, виховуючи Індру».

Спостерігаючи за ними, я зрозуміла, що ніколи не робила для старших керівників PepsiCo того, що робили для моєї матері її сім'я та друзі. Після повернення в США, я вирішила відправити лист вдячності батькам деяких з наших керівників. Пізніше я відправила подібні листи і їхнім дружинам.

Відправка цих листів та ефект, який вони принесли, стали моїм найбільш значимим досвідом в компанії PepsiCo. Якби я могла дати тільки одну пораду керівникам, я б дала саме цю. Реакція, яку ви отримаєте, зворушить вас більше, ніж ви можете собі уявити.


7) «Залиште корону в гаражі»

Ніхто з нас не є просто співробітником. Ми також матері та батьки, жінки та чоловіки, дочки та сини, які намагаються поєднати декілька ролей. І це мій сьомий урок.

Я ніколи не забуду своє повернення додому після того, як мене призначили президентом компанії PepsiCo в 2001 році. Тоді у нас гостювала моя мама.

«У мене для тебе чудова новина», - вигукнула я. Вона відповіла: «Це може зачекати. Нам потрібно, щоб ти спершу купила молока». Я виходжу і купую молоко. Повернувшись я лютою: «У мене були чудові новини для вас. Мене щойно призначили президентом PepsiCo. А все, що ви хочете від мене, це щоб я купила молока».

На що мама відповіла: «Дозволь мені дещо тобі пояснити. Ти можеш бути президентом PepsiCo, але коли ти входиш в цей будинок, в першу чергу ти дружина і мати. Ніхто не може зайняти це місце. Тож залиш цю корону в гаражі».

Зрозуміло, що вона була права. Незалежно від того, хто ми або що ми робимо, ніхто не може зайняти наше місце в наших сім'ях. Повинна зізнатися, що дуже рідко можна одночасно поєднувати роль матері, дружини, співробітниці і людини, якою ви хочете бути. Часто вам потрібно зробити вибір. Це особливо важливо, якщо ви хочете стати виконавчим директором. А по-іншому і не буває.

І хоча мені і моєму чоловікові доводилося кілька разів робити болісний вибір, я знаю, що нашій родині неймовірно пощастило. Багато сімей в цій країні не мають такої великої кількості родичів, які могли б допомогти з доглядом за дітьми або роботи, що забезпечила б їм дохід для оплати додаткової підтримки.

Це виклик, який нам потрібно терміново прийняти. Ми повинні підтримувати працівників, які піклуються про маленьких дітей, літніх батьків або про тих і про інших.

Я з гордістю можу сказати, що в PepsiCo ми намагаємося внести в цю справу свій внесок. Восени цього року ми почнемо пропонувати послуги з догляду за дітьми в нашій штаб-квартирі в місті Перчейз, штат Нью-Йорку та послуги з догляду за дітьми біля нашої штаб-квартири для співробітників в місті Плано, штат Техас. Також ми пропонуємо можливість якісного догляду за дітьми для співробітників певних ринків по всьому світу. Це тільки частина наших зусиль, спрямованих на підтримку працюючих членів сімей усіма можливими способами. Ми прагнемо надавати людям можливість будувати не просто кар'єру, а життя.

Я отримую нові уроки кожного дня. Та це сім найважливіших уроків, якими я хотіла б поділитися з вами. Ці сім уроків визначають сім характеристик хорошого лідера: Бачення. Завзяття. Переконання. Вміння слухати. Постійне навчання. Співробітництво. Смирення. Напевно жодна людина не втілює в собі всі ці достоїнства одночасно. І я розумію, що теж не є винятком. Та будь-хто, хто може зробити ці сім речей, хто володіє цими сімома якостями, буде чудовим лідером.

Я продовжую вчитися, і я хотіла б навчитися більшого від вас. Сподіваюся, ви поділитеся зі мною своїми особистими прикладами лідерства.



Про компанію PepsiCo

Продукти компанії PepsiCo із задоволенням вживають близько мільярда разів на день більш ніж у 200 країнах. У 2016 році обсяг продажів PepsiCo склав близько 63 мільярдів доларів США завдяки збалансованому портфоліо, що включає продукцію Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker і Tropicana. Компанія випускає широкий асортимент смачних і корисних продуктів харчування та напоїв, зокрема 22 бренди, щорічні роздрібні продажі кожного з яких перевищують один мільярд доларів.

В основі діяльності PepsiCo лежить принцип «Відповідально до мети» – фундаментальне переконання компанії в тому, що її успіх нерозривно пов'язаний зі сталим розвитком навколишнього світу. Ми вважаємо, що постійне вдосконалення наших продуктів, відповідальне ставлення до захисту планети та розширення прав і можливостей людей у всьому світі, дозволяє PepsiCo залишатися успішною глобальною компанією, яка створює довгострокову цінність для суспільства та своїх акціонерів. Додаткова інформація про компанію – на сайті www.pepsico.com

Про PepsiCo в Україні

PepsiCo є одним із лідерів українського ринку продуктів харчування та напоїв. Компанія займає провідні позиції на ринку соків і сокової продукції, де представлена брендами «Сандора», «Садочок», «Сандорик». До портфелю компанії входять також газовані напої Pepsi, 7UP, Mirinda, холодний чай Lipton Ice Tea, мінеральна вода «Єсентуки» і «Аква Мінерале». На ринку снеків компанія представлена брендами Lay's і ХрусTeam. PepsiCo в Україні також займає впевнені позиції на ринку молочної продукції з брендами «Чудо», «Слов'яночка», «Машенька», «Смачненький», «Ромол» та дитячого харчування з брендом «Агуша».

Додаткова інформація про компанію PepsiCo в Україні – на сайті www.pepsico.ua