1. Головна
  2. Про компанію
    1. Історія PepsiCo
    2. PepsiCo в Україні
    3. Місія та бачення компанії
    4. Цінності та філософія
    5. Наші лідери
    6. Кодекс поведінки
    7. Телефон довіри
    8. Контакти
  3. Відповідально до мети
    1. Продукти
    2. Планета
    3. Люди
  4. Бренди
    1. Напої
    2. Соки
    3. Молочна продукція
    4. Снеки
    5. Дитяче харчування
  5. Медіа
    1. Новини
    2. Контакти для ЗМІ
  6. Кар'єра
    1. Чому варто працювати у PepsiCo
    2. Вакансії
  7. Закупівлі
    1. Прямі закупівлі
    2. Непрямі закупівлі
Search PepsiCo
Компанія
Поділитися:
Ще |

Головна » Про компанію » Історія PepsiCo

Iсторія PepsiCo

Історія компанії PepsiСo почалася у XIX столітті. У серпні 1898 року Калеб Бредхем (Caleb Bradham), власник невеликої аптеки в Нью-Берні, штат Північна Кароліна, придумав рецепт освіжаючого напою з горіхів коли й ванілі, який одержав назву «Pepsi-Cola». У 1902 році виникла компанія — The Pepsi-Cola Company. Докладніше про історію цієї компанії читайте тут.

У 1956 році Pepsi продається по всьому світу й виробляється на 149 заводах в 61 країні.

У 1961 році на ринок вийшла компанія Frito-Lay. Вона була створена в результаті об'єднання двох відомих компаній: Fritos, створеної Елмером Дуліном (Elmer Doolin) у 1932 році, та Lay's, заснованої Германом В. Лейом (Herman W. Lay) у 1938 році. Fritos виробляла популярні кукурудзяні чіпси, а Lay's спеціалізувалася на картопляних.

Історичне злиття The Pepsi-Cola Company та виробника солоних закусок Frito-Lay відбулося у 1965 році — так народилася сучасна компанія PepsiСo. Ключову роль у злитті двох компаній зіграв у той час віце-президент компанії Дон (Дональд) Кендалл, кому, до речі, належить ідея розгортання бізнесу компанії в СРСР. Вже у 1970 році обсяг продажів компанії PepsiСo перейшов відмітку в 1 мільярд доларів.


Лідери компаній Frito Lay Герман Лей та The Pepsi-Cola Company Дональд Кендалл оголошують про створення компанії PepsiСo. 1965 р.

До 1986 року до корпорації був приєднаний третій за величиною виробник безалкогольних напоїв — 7-Up International, а потім і компанія Mug Root Beer.

У 1998 році PepsiСo придбала найбільшого в США виробника натуральних соків Tropicana, а у 2001 — компанію з випуску каш та пластівців Quaker Oats разом з її підрозділом з випуску спортивних напоїв Gatorade.

У 2010 році до компанії були приєднані найбільші ботлери (Pepsi Bottling Group та Pepsi Americas), що дозволило PepsiСo стати другою за величиною компанією у світі, що виробляє продукти харчування та напої.

Придбання у 2008 році компанії «Лебедянський» та покупка у 2011 році компанії «Вімм-Білль-Данн», що спеціалізується на соках, молочних продуктах та дитячому харчуванні, зробила PepsiСo лідером з виробництва продуктів харчування та напоїв у Росії й СНД.

Сьогодні прибуток компанії PepsiСo становить близько 65 млрд. доларів на рік. Компанія випускає широкий асортимент продукції, включаючи 22 товарних знаки, щорічні роздрібні продажі кожного з яких перевищують мільярд доларів. Компанія представлена у 200 країнах світу, у ній працює близько 300 тисяч людей.

PepsiСo, історія якої почалася з виробництва солодких газованих напоїв, сьогодні розширює свій продуктовий портфель за рахунок корисних для здоров'я продуктів харчування та напоїв.

Історія The Pepsi-Cola Company

Влітку 1898 року молодий аптекар Калеб Бредхем винайшов новий напій і продавав його в аптеці як тонізуючий, освіжаючий та сприятливий травленню. Напій швидко став популярним і вже через 5 років вийшов на національний ринок США. Тоді ж Бредхем зареєстрував назву Pepsi-Cola у якості торгової марки.

Подальшому успіху Бредхема перешкодила Перша світова війна. У 1923 році Бредхем був змушений продати компанію. Однак і новому власникові не вдалося поставити компанію на ноги, і через вісім років він оголосив її банкрутом. Черговим власником активів став Чарльз Гут, президент кондитерської корпорації Loft Candy. З цього моменту справи компанії, нарешті, пішли вгору.

Гут вирішив розпочати сміливу атаку на ринкові позиції основного конкурента – компанії Coca-Cola. У той час обидва напої продавалися в автоматах — по 5 центів за пляшку об’ємом 6 унцій. Гут вирішив продавати Pepsi у пляшках по 12 унцій — за ту ж ціну. Ця ідея мала великий успіх на тлі великої депресії, коли жителі США були готові заощаджувати кожний цент. Coca-Cola не могла відповісти на хід конкурента: компанії потрібно було реалізувати мільярдний запас пляшок по 6 унцій, а знизити ціну на пляшку не було можливості – автомати приймали тільки монетки по 5 центів. З цього моменту почався зліт The Pepsi Cola Company на американському й світовому ринках.

Після Другої світової війни компанія взяла курс на поліпшення іміджу бренда: з'явилися нова пляшка, новий логотип і нове гасло «Будь товариським — пий Pepsi». Це був перший крок у найвідомішій, найтривалішій та наймасштабнішій в історії реклами кампанії — «Покоління Пепсі».

Історія компанії Frito-Lay

Історія Frito-Lay — це історія двох енергійних бізнесменів Елмера Дуліна та Германа Лея. Кожний з них на початку 30-х років вирішив зайнятися виробництвом чіпсів, Дулін – кукурудзяних, а Лей — картопляних.

У 1932 році підприємець Елмер Дулін викупив за 100 доларів у господаря невеликого кафе у Сан-Антоніо рецепт кукурудзяних чіпсів Fritos, устаткування й контакти 19 клієнтів. Йому сподобалося, що такий простий у виробництві та недорогий продукт може бути таким смачним.

Штаб-квартира нової чіпсової компанії була влаштована прямо на кухні матері Дуліна. Продажі становили від 8 до 10 доларів, а прибуток — близько 2 доларів на день.

Fritos дуже сподобалися покупцям, і протягом кількох місяців компанія домоглася феноменального успіху. До кінця 1933 року чіпси стали виготовляти на конвеєрах у Х'юстоні й Далласі, а штаб-квартиру перенесли в Даллас. На 1962 рік чіпси Fritos продавалися в 48 країнах.

У 1932 році Герман В. Лей працював комівояжером — займався продажем й доставкою продукції компанії Barret Food, яка виробляла чіпси Gardner. У 1934 році він найняв першого співробітника, і вже через рік його компанія стала одним з найбільших дистриб'юторів.

У 1938 році керівництво Barret Food запропонувало Лею придбати підприємства компанії в Атланті й Мемфісі за 60 000 доларів США. У 1944 році Лей перейшов на бренд Lay's Potato Chips.

На 1956 рік компанія стала найбільшим виробником картопляних чіпсів й солоних закусок у США. Картопляні чіпси Lay's Potato Chips, основний продукт компанії, стали улюбленими чіпсами американців.

У 1961 році Lay Company та Frito Company, що тісно співпрацювали останні 16 років, прийняли рішення створити об'єднану Frito-Lay Company, яка згодом стала лідером американського ринку снекової продукції.

Наша компанія багато в чому була першою

  • The Pepsi-Cola Company стала однією з перших компаній, що перейшли з гужових возів на автомашини (1908).
  • The Pepsi-Cola Company першою з виробників напоїв представила публіці нову дволітрову пластикову пляшку.
  • Pepsi стала першим західним продуктом, що поступив у широкий продаж у колишньому СРСР.
  • The Pepsi-Cola Company стала компанією, що створила першу рекламну пісеньку, яка стала хітом і була перекладена на 55 мов.
  • The Pepsi-Cola Company стала першою компанією, що зняла у рекламі разом білих, афро- й латиноамериканців.
  • Pepsi стала першим газованим напоєм, рекламу якого зняли у відкритому космосі.
  • The Pepsi-Cola Company стала першою наймати на роботу афроамериканців на посади фахівців (1940-і).
  • The Pepsi-Cola Company стала першою великою компанією, де у раді директорів з'явилася жінка (1950-і).
  • The Pepsi-Cola Company – це перша велика компанія, де віце-президентом став афроамериканець (1960-і).
  • Frito-Lay відкрила першу дослідницьку лабораторію, співробітники якої ретельно стежили за якістю виробництва та розробляли нові продукти.